Skandāls ap matemātikas eksāmenu. Vai valdība cenšas uz topošajiem studentiem ietaupīt?
Publicēts 4. jūnijā, 2010.
Portālam Šodien.lv raksta 12. klases skolniece Iveta, kas pati kārtoja šo eksāmenu. Lūk, ko viņa raksta -
“Esmu 12. klases skolniece un kā visi kārtīgi skolēni kārtoju eksāmenus. Esmu visu gadu mācījusies un padevās visi mācību priekšmeti, bet esmu ĻOTI šokēta par šodienas Matemātikas eksāmenu. Pirmkārt, pieļautā kļūda sastādot to. Otrkārt, eksāmena saturs bija neiespējams, uzdevumi bija tik sarežģīti, kādus parasti sastāda olimpiādēm, kā arī uzdevumi nebija tādi, kādi bija iepriekšējo gadu eksāmenos. Uzdevumi nebija vidusskolas līmenī, bet gan augstākā līmenī.
Vai tiešām Izglītības ministrija atradusi veidu, kā gūt naudu no Latvijas topošajiem studentiem, sastādot tik sarežģītu eksāmenu, lai daudziem izciliem skolēniem, nebūtu augsti līmeņi, tādā veidā, zogot iespēju tikt budžetā, un liek maksāt par studijām, lai spētu aizpildīt valsts budžetu?!”
Skolnieces vēstulē parādās interesanta sazvērestības teorijas ideja. Varbūt tiešām šādā veidā valsts ir izdomājusi kā ietaupīt budžeta līdzekļus, liedzot skolniekiem mācīties augstskolās budžeta vietās?
Tā līmeņu sistēma tik tiešām ir atkarīga no tā, cik spējīgi ir pārējie skolēni Latvijā.. Ja kopējais līmenis ir vājš, tev nenākas pielikt lielu piepūli, lai sasniegtu augstākus līmeņus. Tā kā, ja valsts gribētu kā manipulēt, tad tai vajadzētu izsūtīt dažādus eksāmenus pa visu valsti.. :)